ابن ندیم، محمد بن اسحاق. ۱۳۸۱. الفهرست. ترجمه محمدرضا تجدّد. تهران: اساطیر.
اشپولر، برتولد. ۱۳۵۱. تاریخ مغول در ایران: سیاست، حکومت و فرهنگ دوره ایلخانان. ترجمه محمود میرآفتاب. تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
اقبال آشتیانی، عباس. ۱۳۸۸. تاریخ مغول از حمله چنگیز تا تشکیل دولت تیموری. تهران: انتشارات امیرکبیر.
الیاده، میرچا. ۱۳۸۷. شمنیسم: فنون کهن خلسه. ترجمه محمدکاظم مهاجری، قم: نشر ادیان.
بیانی، شیرین. ۱۳۷۱. دین و دولت در ایران عهد مغول. جلد دوم (حکومت ایلخانی: نبرد میان دو فرهنگ).
چاپ اول. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
بیرونی، ابوریحان محمد بن احمد (۱۳۸۹). آثارالباقیه. ترجمه اکبر داناسرشت. تهران: امیرکبیر.
تتوی، احمد بن نصرالله و آصف خان قزوینی. ۱۳۸۲. تاریخ الفی (تاریخ هزارساله اسلام)، مصحح غلامرضا طباطبایی مجد. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
ترایب، آنتونی و ملیحه معلم. ۱۳۸۸. «آیین بودای تنترهیانه». مجله هفتآسمان. شماره ۴۴. ص ۱۳۷- ۱۶۰.
حمویه، سعدالدین، ۱۳۶۷. قلب المنقلب، معارف دوره پنجم، شماره ۲، مرداد-آبان ۱۳۶۷.
ذکاوتی قراگزلو، علیرضا، ۱۳۷۹. «کتاب بازتاب بودا در ایران و اسلام». مجله آینه پژوهش، دوره ۱۱، شماره ۶۵، صفحه ۱۵-19.
رازی، شیخ نجم الدین، ۱۳۶۹. مرصادالعباد من المبدا الی المعاد، تهران: کتابخانه سنایی.
رجبزاده، هاشم.۱۳۸۳.سرگذشت غازان خان، تلخیص و بازنویسی بخش تاریخ مبارک غازانی از کتاب جامع التواریخ اثر رشیدالدین فضلالله همدانی. تهران: اهلقلم.
رشیدالدین فضلالله همدانی. ۱۳۸۴. جامع التواریخ: تاریخ هند و سند و کشمیر. تصحیح محمد روشن. تهران: میراث مکتوب.
زرینکوب، عبدالحسین. ۱۳۸۵. دنباله جستجو در تصوف ایران. تهران: انتشارات امیرکبیر.
ساندرز، ج.ج.۱۳۶۳. تاریخ فتوحات مغول. ترجمه ابوالقاسم حالت. تهران: انتشارات امیرکبیر.
سمنانی، علاءالدوله.۱۳۶۲. العروه الاهل الخلوه و الجلوه. تصحیح نجیب مایل هروی. تهران: انتشارات مولی.
سمنانی، علاءالدوله.۱۳۷۸. چهل مجلس. تحریر امیر اقبال سیستانی، تصحیح عبدالرفیع حقیقت (رفیع). تهران: اساطیر.
سمنانی، علاءالدوله.۱۳۶۹. مصنّفات فارسی. به اهتمام نجیب مایل هروی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
شایگان، داریوش.۱۳۸۲. آیین هندو و عرفان اسلامی (بر اساس مجمع البحرین داراشکوه)، ترجمه جمشید ارجمند. تهران: نشر و پژوهش فرزان روز.
صفا، ذبیحالله. ۱۳۵۵. تاریخ ادبیات ایران، جلد سوم، تلخیص از محمد ترابی. تهران: فردوس.
عدلی، محمد رضا، زمستان ۱۳۹۶. «شناخت مسلمانان از دین بودائی: بررسی متون اولیه اسلامی و شواهدی از دوره پیش از اسلام»، تاریخ فلسفه. سال ششم - شماره ۳، ص ۱۰۱ تا ۱۲۶
فریامنش، مسعود.۱۳۸۵. «سُمنیه، فرقهای بودائی در جهان اسلام». مجله هفتآسمان. شماره ۳۱.
گوشه، اَشَوَ، بیداری ایمان در مهایانه، ۱۳۸۲، ترجمه و تحقیق ع پاشایی، تهران: نگاه معاصر و مرکز گفتگوی تمدنها.
کاوندی، سحر؛ احمدوند، عباس؛ مومنی هزاوه، امیر، (بهار و تابستان ۱۳۸۹)، «براق بابا صوفی ناشناخته»، ادیان و عرفان (مقالات بررسیها)، سال ۴۳، ش ۱، صفحه ۷۳ تا ۸۳.
کربن، هانری.۱۳۷۹. انسان نورانی در تصوّف ایرانی. ترجمه فرامرز جواهری نیا. تهران: گلبان.
مجتبایی، فتح الله، ۱۳۸۳. «بلوهر و بوداسف»، دایره المعارف بزرگ اسلامی، ج ۱۲. زیر نظر محمدکاظم بجنوردی، تهران: مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی
لله اللهلل
محمدی وایقانی، کاظم.۱۳۸۱. علاءالدوله سمنانی؛ شرح زندگانی، اندیشه و سلوک حکیم و عارف قرن هفتم و هشتم هجری قمری، وزیر ارغون شاه مغول، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
Dasgupta, shashibhusan, ۱۹۵۰. An Introduction to Tantric Buddhism, Calcutta.
Smith, Brian. K. Tantrism, 2005. Encyclopedia of Religion, Lindsay Jones. MirceaEliade, Charles J.Vol ۱۳. Second edition.Detroit: Macmillan Reference USA.
Vaziri, Mostafa. ۲۰۱۲.Buddhism in Iran: An Anthropological Approach to Tracesand Influences.United States: Palgrave Macmillan, ۲۰۱۲.